Chevy Astro and GMC Safari Forum banner

Beginner doet Achterdifferentieel Revisie

1 reading
53K views 39 replies 18 participants last post by  Mmusicman  
#1 ·
Zoals aangekondigd, heb ik mijn differentieel gereviseerd. Gelieve me niet te bekritiseren voor alles wat ik deel. Ik ben gewoon eerlijk over wat ik heb gedaan en hoe ik het heb gedaan. Ik bepleit niet dat iemand zou moeten doen wat ik heb gedaan. Ik ben geen monteur, maar gewoon iemand die het wilde proberen. Misschien kan iemand anders leren van mijn ervaring als beginner. Tot nu toe zeer tevreden met de resultaten. De bus is VEEL stiller dan ik me kan herinneren en lijkt zelfs sneller te accelereren.

Wat betreft de onderdelen, hier is de opsomming: Master revisieset van Rockauto.com, $78 inclusief pignonlager cups en conussen, pignon keerring, carrier lagers, pignon moer, tandwiel markeer verf en een kwast en RTV pakking maker. Ik koos ervoor om een nieuwe pakking te bestellen voor een paar dollar. Ik kocht een nieuwe differentieel as borgbout van Goodwrench voor $3,50. Kocht nieuwe achterwiellagers en keerringen, synthetische olie en limited slip additief van autozone voor iets meer dan $100. Ik kocht wat gereedschap van Harbor Freight. Een mid-grade glijhamerset, een goede kwaliteit keerring/lager driver kit en wat goedkope poelietrekkers. Tussen onderdelen en gereedschap heb ik waarschijnlijk $255 uitgegeven voor de klus. OPMERKINGEN: Ik ontdekte dat een shim kit echt niet optioneel was en ik er van tevoren een had moeten kopen. De keerring driver kit was voldoende voor de klus en ENORM belangrijk. Ook zou ik ofwel investeren in een betere glijhamer om te houden of een industriële kwaliteit lenen.
Picture1 019_resize.jpg