Chevy Astro and GMC Safari Forum banner

Vraag over Power Window Regulator Combo

500 views 19 replies 4 participants last post by  Gabor Latte  
#1 · (Edited)
Hallo. Mijn voorpassagiersraam gaat razendsnel naar beneden, maar de laatste tijd gaat het supertraag omhoog. Ik heb al geprobeerd de zijkanten te smeren, maar het maakte geen verschil. Ik ben er vrijwel zeker van dat het binnenkort van langzaam naar niet meer gaat, en ik wil er proactief mee omgaan. Weet niet zeker of er nog een optie over is behalve het vervangen van de motor of de ruitmechanisme? Aangezien ik niet weet wat de oorzaak is, dacht ik dat ik de combo zou nemen om beide kanten te dekken, en het is goedkoper dan de twee afzonderlijk verkochte eenheden en ik zou de deur liever maar één keer uit elkaar halen. Maar ik zie niet veel mensen praten over zo'n dubbel apparaat - er is geen stap-voor-stap instructie online voor een Astro over hoe je de oude motor en ruitmechanisme ermee kunt vervangen. Eén vraag is: wordt het motoronderdeel op dezelfde plaats bevestigd als de oude motor? Bovendien is de meest brandende vraag: zal ik - iemand met weinig tot geen ervaring op dit specifieke gebied - de omwisseling zelf kunnen doen? Ik weet dat rommelen in de kleine metalen grotten achter de deur zelfs een ervaren monteur gefrustreerd kan maken. Maar het is absurd duur om het door een autoshop te laten doen in vergelijking met DIY...
 
#4 · (Edited)
Ik heb de mijne aan beide kanten gedaan, bestuurders- en passagiersdeur, op de 1990.. Ik geloof dat de motor en de raambediening één eenheid waren die gemakkelijk loskoppelt en loshaakt van het oprolbare frame.. Het is een kwestie van het raam in de omhoog gesloten positie vastzetten (duct tape op het glas aan beide zijden over een stuk karton dat over de bovenkant van de deur in de open positie is gebogen).. je moet drie klinknagels uitboren en ze vervangen door korte bouten en borgmoeren (of moeren en borgringen) in dezelfde gaten wanneer je de nieuwe motoren plaatst en de verbindingen met de stangen weer hebt aangesloten. Ik vond het niet te ingewikkeld of duur om het zelf te doen, als een achtertuinmonteur met basishulpmiddelen.. een paar moersleutels, boormachine en boren, kleine dopsleutelset. Zoals ik al zei.. de bedrading klikt aan en af

Ik heb ook wd40 in de zijdelingse rails gespoten en een stok en doek gebruikt om de rekken goed schoon te maken.. Ik denk niet dat het genoeg was om het probleem op te lossen, maar iets dat gedaan moet worden terwijl men de deurpaneel toch eraf heeft.. naast het smeren van al het andere terwijl je er toch bent.

Je moet het binnenste deurpaneel verwijderen.. haal een van de gereedschappen voor ongeveer $10 bij O'Reily's die de kerstboom-achtige push-on connector pinnen eruit trekt die het paneel vasthouden nadat je een paar schroeven in het bovenste gedeelte (deurhandgreep bevestiging) hebt verwijderd).
De onderste helft heeft de pinnen (uw jaartal van de bus kan enigszins verschillen voor bevestiging, maar het zal duidelijk zijn wat er verwijderd moet worden).... en dan de bedrading voor de schakelaars loskoppelen en.. het paneel wordt omhoog geduwd vanaf het binnenste deel aan de bovenkant van het paneel naar het raam punt. Er zal een plastic of papieren voering zijn die je voorzichtig moet proberen te verwijderen achter het paneel. Plak eventuele scheuren, etc. op wanneer je het weer terugplaatst..

Voordat je het deurpaneel weer terugplaatst, test je het omhoog en omlaag gaan (nadat je natuurlijk de tape op het glas hebt verwijderd.... zorg ervoor dat er geen andere problemen zijn.

Let op de raamstangen die het raam helpen om omhoog en omlaag te gaan (foto's maken?) en hoe ze gaan en hoe de motorunit wordt aangesloten voordat je iets eruit haalt. (niet ingewikkeld).

Ik denk dat ik een kleine schroef of klinknagel uit een van de onderste hoeken van de rail had die het op één plek in lijn hield (de rail zou daar flexen en bewegen).. was een gemakkelijke reparatie met een nieuwe schroef of bout.
 
#5 ·
realityguy, goede beschrijving. Klinkt ongeveer zoals ik het op mijn 01 heb vervangen, de vorige eigenaar had het een keer vervangen en opnieuw geĂŻnstalleerd met kleine machinale schroeven, terwijl ik probeerde de kleine moeren van de achterkant eraf te halen, vroeg ik me af wat hij in hemelsnaam dacht bij het installeren van de raammotor op zo'n manier. Toen ik de nieuwe motor installeerde, heb ik hem gewoon vastgeklonken zoals de fabriek de originelen had gedaan, zoveel gemakkelijker dan te rommelen met een machinale schroef daarin, als het weer moet gebeuren, zal ik de klink uitboren, maar op deze manier hoef ik me geen zorgen te maken dat de moeren loskomen.
 
#6 ·
Wow, dat was inderdaad een goede uitgebreide beschrijving. Bedankt voor dit alles, wat enkele hiaten in mijn algemene begrip heeft opgevuld.
Ik had de verkoper van die combo-rig op Amazon een bericht gestuurd met de vraag of het motorgedeelte van de combo op dezelfde plaats zat als de motor-alleen-unit. Ze zeiden... "nee, dat doet het niet". Dus ik probeer nog steeds te begrijpen hoe/waar deze combo-unit precies is aangesloten. Ik hoopte dat het gewoon uw standaard motor en regelaar was... die toevallig verbonden zijn. Maar ik denk dat het niet zo eenvoudig is, en dus begrijp ik nog steeds niet waar het motorgedeelte geĂŻnstalleerd moet worden.
 
#7 · (Edited)
Sorry dat het zo lang duurde om terug te komen..LOL!..het is hier 1 uur 's nachts en ik was om andere redenen wakker..Hoe dan ook..ik dacht dat ik de oude units had bewaard..en ik heb ze gevonden..foto's bijgevoegd. Ik geloof dat het deze hieronder in de link waren.. Let op de stekker aan het uiteinde van de regulator(?) waar de draden uitsteken. Het is misschien afneembaar en als apart onderdeel verkocht, maar ik wilde me daar niet mee bezighouden (voor de prijs)..en door de onderdelen apart te hebben en één onderdeel nog steeds slecht te zijn..of slecht te worden omdat het niet is vervangen.
Het was misschien deze op ebay--->

Het lijkt hetzelfde als de AC Delco-onderdelen die ik eruit heb gehaald. Ik heb ze "in één stuk" vervangen omdat ik het echt niet nog een keer wilde doen!

Ik weet niet meer welke het was, maar ze waren allebei nogal traag..dus ik heb ze allebei gedaan (de draadkleuren zouden het moeten verraden).

Ik ontdekte ook dat ik gebroken draden had in de kabelboom in de deurposten, dus heb ik al het werk tegelijk gedaan..
Foto..
Image


Ja..ik bewaar veel van mijn oude onderdelen..als ik de bus ga verkopen kan ik zeggen "hier is wat ik heb vervangen"..dat is moeilijk te betwisten!..en ze zijn goed voor toekomstige referentie..zoals dit topic..LOL!

Wat het "montagegebied op de deur" betreft..hetzelfde voor de hand liggende plek als waar het crankmodel zou zijn, neem ik aan,..bijna aan de bovenkant..natuurlijk gaat het tandwiel naar binnen. De kleine lijntjes "zouden" kunnen zijn waar de klinknagels zaten... misschien 4? Als je het paneel eraf hebt, is er maar één plek waar het kan passen. Ik denk dat ik ergens heb gelezen dat de regulator het op en neer regelt, dus met het raam helemaal omhoog en vastgeplakt in de gesloten positie..monteer ze op het deurkozijn en ze zijn correct ingesteld..de regulator stopt automatisch op de bovenste en onderste maximale punten (door druk?).

Als ik er nog eens naar kijk..geloof ik dat de rails niet aan de motor zijn bevestigd, behalve met het tandwiel op zijn plaats..maar controleer en smeer de punten waar de railstangen elkaar verbinden.. De andere ebay-advertenties in dezelfde zoekopdracht tonen de motoren met de volledige rails die men kan kopen (zoekopdracht was "1990 Astro power window motor")..als je de andere advertenties wilt zien..advertenties met en zonder de railstangen)

Amazon?..ALLEEN MIJN MENING>>>Ik koop niets meer bij Amazon, aangezien veel van die verkopers alleen foto's hebben gezien/bezitten van de producten die ze verkopen (onderdelen/bestellingen die worden verzonden van/naar een apart verkooppunt-naar-verkoper magazijn waarmee ze werken. De verkoper heeft het onderdeel niet)
Ik had een verkoper die me een microcircuit druksensor verkocht die ik hard nodig had voor een septische tankpompinstallatie..
en een verkoper wilde dat ik twee maanden wachtte op het nabestelde onderdeel in plaats van mijn geld terug te geven... negatief voor de verkoper, wekenlange intimidatie, enz. in mijn mailbox..Tot ziens Amazon!

Oké..dus ik kan twee maanden lang het toilet niet doorspoelen in dat huis? :eek:..Ik heb een ander onderdeel gevonden..ik denk in Zwitserland..niet op Amazon.
 
#8 · (Edited)
Oké..Mijn Fout! 7 uur 's ochtends..Mijn verwarring met de regulator versus de raammotor zelf (Namen van onderdelen)..Het plaatje is nogal vaag over wat ze wat noemen..en ZE HEBBEN GEEN PLAATJE VAN DE ELEKTRISCHE RAAMMOTOR. Ik neem aan dat dit de getoonde slinger is....in het servicemanual OF het boek met elektrische schema's..alleen dit ene plaatje hieronder. Het elektrische boek toont alleen harnassen in de detailopname, geen componenten. De regulator bevat de raamhefstangen en dergelijke, wat in mijn geval en hoogstwaarschijnlijk in de meeste andere gevallen..in mijn bus in orde was..behalve dat er smering nodig was. Ik hoefde niets daarvan te vervangen..alleen het motorgedeelte met wat er elektrisch in het aansluitgebied aan het einde ervan zit.. Dit is wat er in de SM staat... en dat is alles! Je vindt misschien betere opnames op youtube, aangezien veel motoren van Astros werk (vervanging) nodig hebben gehad..
Image
 
#9 · (Edited)
Hoi. Het spijt me dat ik zo laat reageer - ik had geen internet. En ik moet me misschien ook nog ergens anders voor verontschuldigen: In mijn oorspronkelijke bericht had ik geschreven „Ik denk dat ik de combo zou halen om beide kanten te bespelen“, en ik had deze hyperlink ingevoegd, zoals ik nu weer heb gedaan. Maar ik heb net mijn oorspronkelijke bericht bekeken, en er is geen hyperlink! En het was die link - naar de Amazon-productpagina - waarvan ik dacht dat die veel gewicht/informatie droeg over waar mijn vraag echt over ging - namelijk dat specifieke product of ontwerp, dat ik „de combo“ noemde. Maar ondertussen wist u en misschien iedereen anders niet waar ik het precies over had. Ik wilde informatie over hoe ik het moest installeren, of het moeilijk was of opmerkelijk anders - of het motorgedeelte anders paste, op een andere locatie - dan de geïsoleerde motor en de geïsoleerde regelaar. Dat was het hele punt van mijn bericht. En dus ben ik er nog steeds erg onzeker over of u het over deze „combo“ had. Op de foto's denk ik misschien van niet? Zo niet - man, het spijt me zo dat ik u heb verward en uw tijd heb verspild!
 
#10 ·
Oké, ik denk dat ik begrijp wat je vraagt. Er is een raammotor en een raammechanisme, je kunt beide apart kopen of je kunt ze al aan elkaar bevestigd kopen. Als je er maar één nodig hebt, hoef je er maar één te kopen, of je kunt beide vooraf aan elkaar bevestigd kopen.

Dit zijn geen twee verschillende soorten opstellingen, als je alleen de motor zou kopen en deze zou vervangen, zou de assemblage nog steeds precies hetzelfde zijn als wat je met hen als een eenheid krijgt.

De motor wordt aan het mechanisme geschroefd of geklonken en past in de deur tussen het binnenste en buitenste plaatwerk. Het zou vrij duidelijk moeten zijn hoe het moet als je het uit elkaar haalt. Ik heb alleen mijn motor vervangen, ik heb eerder mechanisme's vervangen maar niet op deze bus, maar het zal niet te complex zijn.

Ik heb mijn deurpanelen er nu af en kan morgen een foto of twee maken als je wilt.
 
#11 ·
Het zijn geen twee verschillende soorten installaties. Dat is wat ik echt probeer te bepalen - of ze fundamenteel anders zijn opgezet. Want, zoals vermeld, had ik de verkoper van de combo rig op Amazon gemaild en gevraagd: 'zit het motorgedeelte van de combo op dezelfde plaats als de motor-alleen unit?'. Ze antwoordden: 'nee, dat doet het niet'. Ze hebben zelfs hun technische afdeling gecontacteerd om dat antwoord voor mij te krijgen. Toch kan er iets verloren zijn gegaan in de vertaling. Maar dit is waarom ik probeer iemand te vinden die een van deze combi-units daadwerkelijk heeft geĂŻnstalleerd, of een grote uitgebreide greep heeft op het algemene gebied van Astro raammotoren en regelaars installatie.
 
#12 ·
Ik had een bericht geschreven, maar moest opnieuw inloggen. Ben het daarbij kwijtgeraakt. GRRR...In principe..De link..50% van de foto's is verkeerd voor een Astro, het deurpaneel aan de lopende band is geen Astro-paneel..De eerste foto is geen Astro-regelaar en -motor.,.zie de laatste! De video heeft niets te maken met een Astro. plastic en stalen commentaar"..oké..eerlijkheid in reclame?..Noemen ze inhoud normaal gesproken op basis van de hoeveelheid die erin zit..meeste naar minst?

Van weer..vermeldde het binnenste metalen deurpaneel waar alles op gemonteerd is...hetzelfde in alle autodeuren, die typisch gaten hebben die goed geplaatst zijn om handen en onderdelen doorheen te krijgen voor montage.

De verkoper koopt de foto en veilingtekst van een magazijn..Ze hebben hoogstwaarschijnlijk (of willen zelfs) nooit meer dan de buitenkant van de doos gezien..of de bestelling wordt rechtstreeks vanuit het magazijn ergens anders verzonden, nooit in de hand van de verkoper. Teruggestuurde artikelen gaan naar het magazijn..misschien in China...(Ga je gang..ik durf je wel een vraag te stellen!..kijk wat voor antwoord je krijgt. Na het lezen van het bovenstaande bericht..zie ik dat je het hebt geprobeerd.LOL!) Als het niet op dezelfde manier en plaats wordt gemonteerd..hoe bereken je waar het naartoe gaat? Ik zou aannemen dat de technicus het mis heeft en ze in dezelfde gaten worden gemonteerd die je net hebt uitgeboord. Merk op dat bepaalde gaten in de motorsteun zijn uitgeboord, net als de regelaar gaten..en waarschijnlijk daar aan het metalen paneel vastschroeven..of dat is over een gat in het binnenste metalen deurpaneel.

Naar mijn mening..zou ik het niet kopen..Ik vraag me af naar de kwaliteit van de lagers/rollen, plastic onderdelen en de sterkte van de gestanste armen van de regelaar.

Als je een deurpaneel uit je bus hebt gehaald..bekijk de kwaliteit (en de staat van de jouwe) van de AC Delco set (hoogstwaarschijnlijk Ac D)..vergelijk het met wat je ziet in de Amazon advertentie.. Nogmaals..je kunt besluiten dat het regelaar gedeelte in orde is.

Zijn je raamrubbers in orde?..(de buitenste rubberen afdichting aan de onderkant van het raam aan de buitenkant die water buiten houdt).
Als ze nog steeds een goede afdichting hebben en niet in secties zijn gebroken..is meer dan wat er binnenin zit in orde...behalve een versleten motor.

Ik zou dat controleren voordat ik iets zou kopen..indien mogelijk.
 
#13 ·
De verkoper weet waarschijnlijk niets van onderdelen.
Ga naar Rock Auto en blader door de aanbiedingen om te zien welke opties ze hebben, het is goed omdat je alle prijzen en specificaties kunt vergelijken.
Maar ja, koop de motor, koop de regelaar, bout de twee aan elkaar en je hebt je "combo unit"
Het is hetzelfde, niets anders.
 
#16 ·
#17 ·
Het eerste beeld is geen astro-regelaar en motor.,.zie de laatste! De video heeft niets te maken met een Astro.

Ik geef je dat ze mogelijk stockfoto's gebruiken. De video is gewoon een algemene advertentie voor hun combi-units voor verschillende voertuigen, en dat staat er ook in. Blijkbaar zijn dit soort units waar het bedrijf in gespecialiseerd is. Ik neem genoegen met de gemiddelde beoordeling, die goed is. En hoewel ik lokaal probeer te kopen en ertegen opzie om bij te dragen aan het monopolie van Bezos, werkt Amazon in bepaalde situheden goed, vooral als ik het zonder vragen kan retourneren.

„Als het niet op dezelfde manier en op dezelfde plaats monteert... hoe bereken je waar het naartoe gaat?“
Dat is een verdomd goede vraag, vrijwel wat ik heb gevraagd. „Ik zou aannemen dat de techniek verkeerd is en ze in dezelfde gaten monteren die je net hebt uitgeboord.“ Ik denk dat je gelijk hebt - waar anders zou het moeten gaan?

„Zijn je raamviltjes in orde?“ Ze voelden voor mij oké aan - tenminste als je bedoelt wat ik langs de toegankelijke zijden kan bereiken.

„Maar ja, koop de motor, koop de regelaar, bout de twee aan elkaar en je hebt je "combikastje".
Maar de helft van de inspiratie voor deze combi-unit hier is om geld te besparen, en de combi is goedkoper.

„Bekijk dit onderwerp voor een jaar dicht bij het jouwe.“ Bedankt daarvoor.
 
#19 ·
„Maar ja, koop de motor, koop de normale, schroef de twee aan elkaar en je hebt je "combo unit".
Maar de helft van de inspiratie voor deze combo unit hier is om geld te besparen, en de combo is goedkoper.
Ik denk dat je mijn punt hebt gemist, voor zover ik kan begrijpen, gaat dit hele bericht over het kopen van de twee onderdelen voorgemonteerd als "de combo unit", zoals jij het noemt, of het een of ander compleet ander onderdeel is. Wat ik je vertelde, is dat als je de twee onderdelen koopt en ze aan elkaar schroeft, het hetzelfde zal zijn als jouw "combo unit".

Het kan me niet schelen hoe je het koopt, dat is niet wat ik je vertelde, zolang je degene koopt die voor safari/astro is, is het hetzelfde.

Op rock auto lijkt de dorman unit motor/regulator tien dollar meer te kosten dan de motor te kopen en de regulator te kopen en ze vervolgens zelf aan elkaar te schroeven. Nogmaals, waar en hoe je het koopt is jouw zaak, ik laat je alleen weten dat het dezelfde onderdelen zijn.
 
#18 ·
Hoe dan ook..als je die set koopt..laat het ons weten..en in de toekomst, anderen..weten hoe het is uitgepakt. Het kan een goede deal/set zijn voor een goedkope prijs.

Bij mij..was het regelgedeelte in orde; ik heb de boel gesmeerd..en alles werkt goed. Als je deurpaneel eraf is..zou ik ook de draden en andere dingen controleren (een tweede draad van de schakelaar naar de motor?...spanning door de draden controleren, enz..) en kijken of dat het probleem oplost....aangezien je er toch bij bent.

Het paneel eraf halen..is geen grote klus, vooral als je het een tweede keer moet doen. Het moeilijkste is om de kerstboomconnectoren op de gaten uit te lijnen om ze weer vast te klikken.

Eén ding dat ik als eerste zou kopen bij het werken met de binnenste deurpanelen is dit gereedschap of iets soortgelijks om met de connectoren te rommelen (ze eruit halen, ze vanaf de rand opnieuw uitlijnen over hun gaten, enz.)...het helpt ENORM!

Heavy Duty Deurpaneel Plastic Bevestigingsverwijderaar Retainer Clip Breek Gereedschap | eBay

Er zijn verschillende stijlen en types..in principe plaats je de vork onder het paneel en rond de bevestiger, ofwel met een draai of draai de vorkkop naar links/rechts om het werk eruit te trekken en niet te breken. Als je ze breekt of nieuwe nodig hebt..zijn ze goedkoop op ebay voor veel meer dan wat je voor een paar dollar bij auto-onderdelenwinkels kunt krijgen voor slechts een paar ervan.
 
#20 · (Edited)
Hoe dan ook..als je die set koopt..laat het ons weten..en in de toekomst ook anderen..weten hoe het is uitgepakt. Het kan een goede deal/set zijn voor een goedkope prijs.
Ja, ik zal zeker mijn bevindingen melden!
Bedankt voor je tips, realiteitskerel, groeten gereedschap voor de connectoren. Ik heb deze deur al meerdere keren verwijderd, net als vorige eigenaren. Nu zijn veel dingen gestript of half vermist (zoals sommige connectoren), maar genoeg van de juiste schroeven houden de deur in totaal bij elkaar, maar ik voel niet de behoefte om het allemaal netjes en proper te hebben.
„Ik laat je weten dat het dezelfde onderdelen zijn. Ja. Dit is nu met de kennis achteraf van jullie beiden op deze post het meest logisch. Vorige maand zat ik mijn hoofd te krabben en keek ik naar de combinatie als misschien een heel ander soort beest. Maar het is hetzelfde beest(en), lijkt het, alleen met een extra bot dat de verschillende lichaamsdelen verbindt (geen perfecte analogie, ik weet het).
Vanwege mijn plannen de komende weken of maanden zal het moeilijk zijn om me hierin vast te bijten, tenzij de noodzaak het dicteert. Het raam gaat snel naar beneden, en gaat erg langzaam omhoog, maar het heeft dit gedrag al maanden niet meer gehad, en is niet veranderd of kapot gegaan. Ik voel me iets zekerder dat, mocht het kapot gaan, ik de combinatie zal bestellen en mijn best zal doen om deze zelf te installeren. Ik zal de komende 8 dagen zonder internet zijn, maar zal reageren op alle berichten wanneer ik terugkeer naar cyberland.